loader
Karty Charakterystyki

4 Wskazówki dotyczące audytu środowiskowego, które powstrzymają cię przed upadkiem na twarz

Jeśli chodzi o zarządzanie audytem, słabe przygotowanie oznacza, że będziesz musiał wyciągać się z upadku... często z bardzo niesmacznymi rezultatami.

W ERA jesteśmy wielkimi fanami regularnego przeprowadzania audytów EHS przez naszych klientów jako części długoterminowego planowania zrównoważonego rozwoju. Może to być świetny sposób na zakomunikowanie wyników w zakresie ochrony środowiska udziałowcom, opinii publicznej i kluczowym decydentom na stanowiskach kierowniczych. Co najważniejsze, może to podkreślić obszary, które można poprawić.

Jednak ostatnio nastąpił wysyp wewnętrznych audytów środowiskowych w dużych korporacjach, które przyniosły odwrotny skutek i dodały paliwa krytykom, pozostawiając strażników środowiska raczej sceptycznych, niż śpiewających im pochwały (przykładem mogą być ostatnie własne audyty EHS przeprowadzone przez Walmart i BP).

Wewnętrzny audyt EHS, jeśli jest przeprowadzony prawidłowo, jest niezwykle użytecznym sposobem na utrzymanie firmy na właściwym torze i w zgodzie z przepisami.

W końcu trzeba wiedzieć, na czym się stoi i gdzie można coś poprawić, aby polepszyć swoją działalność. A upublicznienie wyników może być świetnym wzmocnieniem PR.

Ale jeśli zarządzanie audytem jest nieszczere lub niedokładne, wewnętrzny audyt EHS może być również wykorzystany do utrwalenia złych nawyków lub może sprawić, że firma będzie wyglądała na oderwaną od rzeczywistości.

Zdecydowanie warto włączyć wewnętrzne audyty środowiskowe i benchmarking jako część planowania zrównoważonego rozwoju, ale trzeba to zrobić dobrze.

Oto 4 najważniejsze wskazówki dotyczące zarządzania audyt em, o których należy pamiętać, kiedy podejmujesz się przeprowadzenia audytu wewnętrznego, który planujesz upublicznić, aby nie wrócił on do Ciebie i nie prześladował Cię.

Bądź uczciwy

Jeśli zniekształcasz wyniki, aby osiągnąć z góry założony cel, to tak naprawdę niczego się nie uczysz ze swoich danych.

Tylko będąc uczciwym wobec siebie i opinii publicznej, jesteś w stanie dowiedzieć się czegoś nowego o swoim biznesie i opracować plany działania.

Kiedy firmy kłamią, zawyżają lub zaciemniają prawdę w opublikowanym audycie środowiskowym, w rzeczywistości szkodzą swojemu wizerunkowi publicznemu i szargają rzeczywiste ulepszenia, których dokonały.

Informacje te zawsze w końcu wychodzą na jaw, a kiedy już się pojawią, sprawiają, że kłamcy wyglądają jak niegodni zaufania głupcy.

Bądź obiektywny

Jest to prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz do zrobienia dla firm i dlatego wielu sceptyków woli audyty zewnętrzne od wewnętrznych:

Przedsiębiorstwa mają problem z obiektywnym ocenianiem swoich wyników w zakresie ochrony środowiska, ponieważ zazwyczaj chcą prezentować jedynie pozytywny wizerunek.

Ale celowe dążenie do uzyskania tylko pozytywnych wyników dewaluuje cały audyt.

Najłatwiejszym sposobem na zachowanie obiektywizmu jest znalezienie wymiernego KPI, takiego jak całkowita emisja do powietrza, ilość wytworzonych odpadów lub całkowite koszty użytkowania.

Sprowadzenie audytów środowiskowych do kwestii takich jak dolary i centy sprawia, że łatwiej jest podjąć bardziej realistyczne wysiłki, ponieważ widać wyraźniejszy zwrot z inwestycji.

Subiektywne wskaźniki, takie jak "jak ważne jest środowisko dla naszych pracowników" nie dają żadnych danych do pracy, nie mają jasnego ROI i nie zdobędą szacunku opinii publicznej.

Używaj konkretnych danych środowiskowych

Rzeczywiste dane środowiskowe są niezbędne, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z wewnętrznego audytu EHS. Posiadanie doskonałych praktyk zarządzania danymi środowiskowymi i dokładnej inwentaryzacji emisji zaowocuje rzeczywistymi, konkretnymi danymi, które są odporne na sceptycyzm.

Oczywiście, większość firm nie jest skłonna do całkowitego ujawnienia swoich danych i nigdy nie marzyłaby o ujawnieniu wszystkich swoich danych środowiskowych publicznie. Ale nawet samo posiadanie dokładnych danych liczbowych, które można przedstawić kluczowym udziałowcom, może przynieść ci dużo wsparcia tam, gdzie to się liczy. A prawdziwe liczby to wciąż najlepszy sposób na odpieranie zarzutów o "greenwashing".

Wyznaczaj realistyczne cele... i żyj zgodnie z nimi

Kiedy wyznaczasz sobie osiągalne cele, a następnie je realizujesz, opinia publiczna staje po Twojej stronie. Ludzie wolą widzieć postęp niż obietnice. Jednym z przykładów świetnego planu zrównoważonego rozwoju jest plan firmy P&G, w którym dąży ona do osiągnięcia 100% energii odnawialnej w perspektywie długoterminowej, ale wyznaczyła sobie za cel osiągnięcie 30% energii odnawialnej do 2020 roku.

P&G zachowuje właściwą równowagę między wyborem realistycznego celu a takim, który rzeczywiście robi różnicę.

Jeśli chodzi o wyznaczanie własnych celów, upewnij się, że jesteś w stanie je osiągnąć, ale także, że będą one miały rzeczywisty wpływ na środowisko. Ustawienie poprzeczki zbyt nisko, a następnie świętowanie jej osiągnięcia będzie wyglądało jak greenwashing. Będziesz chciał wykorzystać obiektywne mierniki i konkretne dane środowiskowe, które pomogą Ci określić, gdzie dokładnie powinny znajdować się Twoje cele.

Czytaj dalej na: http://chemiadoczyszczenia.pl